Zrušení nebo vrácení elektronické dálniční známky

Zrušení nebo vrácení elektronické dálniční známky

Pořídili jste si dálniční známku, ale potřebujete ji zrušit nebo požádat o vrácení peněz? V některých případech je to možné, avšak podmínky jsou přesně stanovené. V tomto článku vám přehledně vysvětlíme, kdy a jak lze elektronickou dálniční známku zrušit, změnit nebo požádat o vrácení uhrazeného poplatku.

Kdy lze požádat o vrácení dálniční známky

Vrácení uhrazeného časového poplatku za elektronickou dálniční známku je možné pouze ve specifických případech, například:

  • Chybně zadaná registrační značka (SPZ), která neexistuje.
  • Duplicitní nákup známky pro stejné vozidlo a období.
  • Technické problémy při nákupu, které vedly k neúspěšné transakci.

Je důležité poznamenat, že vrácení poplatku není možné, pokud byla známka zakoupena na existující SPZ, i když vozidlo nevlastníte. Dálniční známka je nepřenosná mezi vozidly a nelze ji zrušit pouze z důvodu změny plánů.

Postup pro podání žádosti o vrácení

Pokud splňujete podmínky pro vrácení, postupujte následovně:

  1. Vyplňte Žádost o vrácení uhrazeného časového poplatku, dostupnou na webu eDalnice.cz.
  2. Přiložte potvrzení o úhradě dálniční známky.
  3. V případě chybně uvedené země registrace vozidla přiložte kopii technického průkazu.
  4. Odešlete žádost jedním z následujících způsobů:
  • Datovou schránkou: ID schránky ws5mh9w
  • E-mailem na adresu: [email protected]
  • Poštou na adresu: Státní fond dopravní infrastruktury, Sokolovská 1955/278, 190 00 Praha 9

Upozorňujeme, že žadatelem musí být fyzická osoba a žádost musí obsahovat všechny požadované dokumenty. V případě neúplné žádosti může být proces vrácení zpožděn nebo zamítnut.

Manipulační poplatky a lhůty

V případě schválení žádosti je částka vrácena stejným způsobem, jakým byla uhrazena. U některých typů plateb mohou být účtovány manipulační poplatky:

  • Vrácení plateb z bankovních účtů vedených mimo země SEPA: poplatek 150 Kč.
  • Hromadné žádosti: manipulační poplatek 75 Kč za každou známku.

Lhůta pro vyřízení žádosti se může lišit v závislosti na způsobu podání a kompletnosti dodaných dokumentů.

Možnost změny údajů před začátkem platnosti

Pokud jste při nákupu elektronické dálniční známky zvolili odložený počátek platnosti, máte možnost provést jednu změnu SPZ a jednu změnu počátku platnosti před začátkem platnosti známky. Tuto změnu lze provést prostřednictvím správy známky na webu eDalnice.cz.

Další užitečné informace

Pro více informací o nákupu, platbě a ověření platnosti dálniční známky navštivte naši hlavní stránku. Pokud potřebujete změnit SPZ nebo požádat o reklamaci, přečtěte si naše články Změna SPZReklamace a vrácení dálniční známky.